Woord van de week: 10.000 stappen

Ongeveer 2 weken ben ik nu bezig met iedere dag 10000 stappen zetten, dat is ongeveer 6,5 km voor mij. 

 

Op het moment doe ik dat wandelend. Vaak al in de ochtend op nuchtere maag, of soms ook later op de dag.

De ene keer alleen, de andere keer samen.

Soms luister ik een podcast of lekker lang bellen, de andere keer ben ik stil. 

Ik heb al nieuwe stukken natuur ontdekt, gekke paddenstoelen gezien, mooi ingerichte huizen in de buurt, grappige gesprekken onderweg en mooie dingen bedacht.  Soms  sta ik te springen om te gaan en de andere keer moet ik mezelf echt van de bank af sleuren. Iedere keer ben ik naderhand blij dat ik ben gegaan.

 

Nieuwe energie + tot rust komen!

 

Buiten zijn en een opgelegde opdracht/uitdaging doen mij allebei goed.

 

Ik ben benieuwd wat dit met mijn lichaam en geest doet als ik dit een maand -2 maanden-  nog langer doe! 

Want ja, wandelen heeft een positieve invloed op de gezondheid, opgesplitst in lichaam en geest. Dat is altijd belangrijk om aan te werken en nu in deze lockdown periode helemaal.

 

Hoe zorg jij voor je dagelijkse beweging?

 

Commentaren: 4
  • #4

    Wellness Nienus (maandag, 04 januari 2021 16:08)

    Goeie tip Maartje!

  • #3

    Maartje (maandag, 04 januari 2021 12:44)

    Ik en mijn collega's hebben er een wedstrijd van gemaakt via de app Ommetje van de Hart stichting. Ineens is het een stuk interessanter om te gaan lopen als je collega's meekijken en je allerlei medailles kan verzamelen. �

  • #2

    Wellness Nienus (maandag, 04 januari 2021 12:12)

    Wauw dat zijn mooie stappen Marjolein! De yoga heb ik ook weer opgepakt :)

  • #1

    Marjolein (maandag, 04 januari 2021 11:24)

    Wandelen met mijn paard! Ik ga elke dag, het is goed voor haar en goed voor mij :) Deze week start ik met yoga thuis en een schema om weer te gaan hardlopen!